Dansk farma og biotek er i verdensklasse. Virksomheder som Novo Nordisk, Leo Pharma og Coloplast har sikret sig vægtige positioner på globale sundhedsmarkeder, og sammen tegner de sig for et væsentligt bidrag til udvikling og vækst i det danske samfund.

I arbejdet med at sikre viden og innovation anvender dansk farma og biotek antropologiske og andre kvalitative tilgange og metoder.

Antropologer finder indsigt i patienternes dagligdag, definerer og designer produktrejsen fra idé til anvendelse, analyserer organisatoriske arbejdsprocesser og skaber viden om interaktion og udvikling på tværs af nationale, kulturelle og institutionelle skel. Kort fortalt giver antropologer en ny forståelse af den hverdag og verden, som medicinalbranchen er bygget op omkring.

I forlængelse af denne udvikling inviterer Institut for Antropologi, Københavns Universitet til et åbent seminar, hvor praktikere og forskere med udgangspunkt i konkrete eksempler fra dagligdagen vil belyse og diskutere antropologiens anvendelse i ”medicon valley”.

Seminaret vil slutte af med en paneldebat, der omhandler antropologien som alternativ vej til vækst og innovation.

Program
13.00 – 13.15: Velkomst – Dekan Troels Østergaard, KU
13.15 – 13.30: Introduktion – Lektor Hanne Mogensen, KU
13.30 – 13.50: Leo Pharma – Antropolog Sofie Gro Søndergaard
13.50 – 14.10: Novo Nordisk – Senior Advisor Bo Wesley
14.10 – 14.40: Pause
14.40 – 15.00: Institut for Antropologi – Prof. Ayo Wahlberg, KU
15.00 – 15.20: Coloplast – TBA
15.20 – 16.00: Paneldebat – Adjunkt Simon Lex, KU
16.00 – 16.30: Uformel reception

Tilmelding senest d. 23. september til Karen-Kathrine Vedel Sørensen: kkvs@samf.ku.dk

Deltagelse er gratis.
No show fee på 250 DKK