Corona #1 Hudsult og Samfundssind

Antropologforenings Podcast: Fagre Nye Coronaverden #1 Hudsult og Samfundssind med Christian Groes

Antropologforeningen har inviteret tre antropologer til en samtale om antropologiske perspektiver på COVID-19 pandemiens aftryk i vores hverdag og samfund. Hvordan kan vi med antropologien bidrage i krisetider som under en global epidemi? Hvad er balancen mellem individuelle behov og samfundssind, og hvor meget må et menneskeliv koste? Lyt med i serien og bliv klogere på de mange svære spørgsmål den Fagre Nye Coronaverden stiller os overfor.

I første afsnit har vi inviteret antropolog og kønsforsker Christian Groes, der har skrevet om krisens arketyper, singlers hudsult og balancen mellem intimitet og samfundssind i en krisetid, der er karakteriseret af afstand, isolation og smittetryk.