Corona #2 Sygdomsprioriteringer og Samfundskontrakten

Antropologforenings Podcast – Fagre Nye Coronaverden #2 Sygdomsprioriteringer og Samfundskontrakten med Ayo Wahlberg

Antropologforeningen har inviteret tre antropologer til en samtale om antropologiske perspektiver på COVID-19 pandemiens aftryk i vores hverdag og samfund. Hvordan kan vi med antropologien bidrage i krisetider som under en global epidemi? Hvad er balancen mellem individuelle behov og samfundssind, og hvor meget må et menneskeliv koste? Lyt med i serien og bliv klogere på de mange svære spørgsmål den Fagre Nye Coronaverden stiller os overfor.

Aldrig i verdenshistorien har vi på så få måneder brugt så mange penge på én enkelt sygdom. Men hvilke konsekvenser vil følge i kølvandet på den dyre kamp mod COVID-19? I andet afsnit af Fagre Nye Coronaverden taler vi med sundhedsantropolog Ayo Wahlberg, der blandt andet giver sit bud på, hvad der motiverede statsminister Mette Frederiksen til at lukke Danmark ned i marts, samt hvilke sundhedsfaglige konsekvenser, nedlukningen kan bringe med sig. Rigtig god fornøjelse!