Anbefaling

Anthropology and sociology as/of ethics

Torsdag d. 5. marts kl. 16.00-17.30
Ethnographic Exploratory – lokale 4.1.12, Center for Sundhed og Samfund (CSS)

Hvad har vold, hovedjægere, anbragte unge, løgn, kaos, rødvin og snacks til fælles? Kom til debatarrangement med mereimellem.dk og få svaret!

Torsdag d. 5. marts kickstarter mereimellem.dk en række af fyraftens-debatter med et arrangement, hvor vi skal diskutere antropologiens og sociologiens etiske fordringer, samt hvordan etik kan udgøre et analytisk objekt i vores forskning.

Tea Torbenfeldt Bengtsson fra Sociologisk Institut og Henrik Hvenegaard Mikkelsen fra Institut for Antropologi vil på baggrund af deres feltstudier med henholdsvis unge anbragte i sikrede institutioner og filippinske hovedjægere åbne op for en bredere diskussion af, hvordan etik former vores forskningspraksis, og hvordan man kan studere etik og moral.

Mereimellem.dk sørger for vin og snacks til de fremmødte. Tag din antropolog- og sociolog-venner under armen og vær med til en hyggelig og inspirerende eftermiddag. Vi glæder os til at se jer!