Afholdte arrangementer 2018

Mandag d. 11. november, 16-18, i Etnografisk Eksploratorium (4.1.12), CSS

Øster Farigmagsgade 5, 1353 København K
Bygning 4, 1. sal, lokale 12

Hvordan ved man, når man for alvor er antropolog-agtig? Og hvad ved vi egentlig om det at være menneske? Kom med til Visual & Participatory Happy Hour, hvor du bliver præsenteret for billeder og spørgsmål, der kan gøre det lettere at samle ind til dit eget svar.

Vi har inviteret antropolog og fotograf Sarah Warny Berg til at fortælle om hendes karrieremæssige famlen, som endte i totalt mørke, og hvordan hun her begyndte at tage billeder -af mennesker i mørke. Vi skal se et udvalg af hendes billeder og høre om, hvordan hun efterfølgende har gjort det til hendes vej, gennem fotografiet at indsamle historier, der kan fortælle noget om fælles eksistentielle vilkår ved det at være menneske.

Efter oplægget afprøver vi et alternativ til den vante universitetspræsentation med fremlæggelse, spørgsmål og svar. Sarah faciliterer en Samtalesalon, hvor vi samler vores antropologiske erfaringer i uformelle samtaler på kryds og tværs for at komme nærmere en forståelse af, hvad det vil sige at være menneske.

Du behøver ikke på forhånd gøre dig imponerende tanker om livet, og du behøver heller ikke hverken være specielt kunstinteresseret eller velformuleret. Kom som du er!

Program for dagen:

16-16.05 Velkommen fra Antropologforeningen
16.05-16.50 Oplæg og billedpræsentation ved Sarah Warny Berg
16.50-17.10 Pause med snacks
17.10-18.00 Samtalesalon

Antropologforeningen serverer forfriskninger i form af snacks, vin og øl. Alle er velkomne.
Vi glæder os til at se jer!

Her kan du læse om Sarahs samtalesaloner: https://sarahwarnyberg.dk/samtalesaloner.html

Og her kan du få en forsmag på Sarahs fotoudstillinger: https://sarahwarnyberg.dk/fotoserier.html