Hvor skal de bygge, hvor skal de bo? Flygtningemodtagelse i Danmark – erfaringer og anbefalinger fra migrationsforskningen

Mandag d. 7. marts 2016, Kl. 16.00 – 18.30
Bygning 35, lokale 35.01.05 Center for Sundhed og Samfund (CSS), Københavns Universitet, Øster Farimagsgade 5, København K

Antropologforeningen og migrationsforskergruppen på Institut for Antropologi inviterer til samtale mellem forskere, kommunale aktører og andre der arbejder med flygtningemodtagelse. Med arrangementet ønsker vi at styrke forbindelsen mellem forskning, politik og praksis. Samtalen tager udgangspunkt i tre indlæg:

Sammenhænge mellem migrationsforskning og migrationspolitik i Danmark
Martin Bak Jørgensen, forsker ved AAU,

90´ernes flygtningelandsbyer og erfaringer med midlertidigt ophold blandt bosniske flygtninge
Kristina Grünenberg, forsker ved KU

Asylcentres betydning og konsekvenser for lokalsamfund i danske landdistrikter
Birgitte Romme, forsker ved AMIS, KU og Zachary Whyte, forsker ved KU,

Ordstyrer: Steffen Jöhncke, Seniorrådgiver ved KU

Efter diskussionen byder Antropologforeningen på drinks og snacks.

Du skal tilmelde dig på antropologforeningen@anthro.ku.dk senest mandag d. 29. februar 2016.

Alle er velkomne!