ANTROPOLOGIENS 70 ÅRS JUBILÆUM

VI FEJRER ANTROPOLOGIEN – LØRDAG D. 13. JUNI 2015

I 1945 åbnede antropologi som fag ved etnografisk samling på Nationalmuseet, mens vi i 1963 fik vores eget selvstændige institut på Københavns Universitet. Siden dengang er faget vokset voldsomt i både popularitet, udbredelse, interessesfære og volumen. Der er gået 20 år siden, vi sidst fejrede antropologien i København, og det er derfor blevet tid til at tage bestik af, hvor faget befinder sig her to årtier senere.

Institut for Antropologi og Antropologforeningen indbyder derfor til 70 års jubilæum i form af et stort anlagt arrangement, hvor internationale og nationale gæster taler med udgangspunkt i antropologiens engagement i verden. Tidligere og nuværende studerende, medlemmer af Antropologforeningen i Danmark, samt ansatte og andre med tilknytning til Institut for Antropologi inviteres hermed til at deltage i jubilæet.

09:00 Velkomst

09:15 Kirsten Hastrup, Københavns Universitet

09:30 Thomas Hylland-Eriksen, Oslo Universitet

11:00 Veena Das, Johns Hopkins University

12:00 Frokost

13:00 Michael Jackson, Harvard University (alm. font)

14:00 Utopia – undervisningsbaseret forskning

15:00 Anna Tsing, UC Santa Cruz/Aarhus Universitet

16:00 Paneldebat

17:00 Postersession

18:00 Ceremonier

19:00 Festmiddag

Tid:

Lørdag d. 13. juni 2015, kl. 9.00-19.00 og kl. 19.00-?

Sted:

Københavns Universitet, Center for Sundhed og Samfund

Øster Farimagsgade 5

1353 København K

For antropologer, der ikke er ansatte, studerende eller censorer ved Institut for Antropologi, forudsætter deltagelse i jubilæet medlemskab af Antropologforeningen og egenbetaling i form af 325 kr. for festmiddagen.

For ansatte, studerende og censorer er dagsprogrammet gratis, mens festmiddagen kræver egenbetaling på 325 kr.

Tilmelding skal ske senest d. 26. maj 2015 på: http://antropologi.ku.dk/ominstituttet/kalender1/jubilaeum-2015/