Afholdte arrangementer 2021

MONOGRAFISK HAPPY HOUR | I RENERNES LAND | 9. SEP. KL. 17-19

Vi glæder os til efterårets første Happy Hour, hvor det bliver skønt igen at kunne mødes fysisk. Der vil være snacks og våde varer. Efter samtalen om bogen, åbnes der op for diskussionen med de øvrige deltagere.

I SAMTALE OM BOGEN: Ida Nicolaisen, Seniorforsker ved NIAS – Nordic Institute of Asian Studies og Morten Axel Pedersen, Professor i Antropologi på Københavns Universitet – University of Copenhagen taler om monografien ‘I Renernes Land: En antropologisk rejse’ af Johannes Nicolaisen.

OM BOGEN: I Renernes land er en fængslende beretning om at stå i lære hos samerne og om gæstfrihed, skæbner, tro og overtro. Det er samtidig en skildring af en ung mands livsmod under barske kår, af ustyrlige situationer, stærke kvinder og svedigt arbejde – og af den lykke, Nic føler, når han ligger med forfrosne fødder ved bålet og ser op i stjernehimlen. Se mere om bogen her: https://unipress.dk/udgivelser/i/i-renernes-land/ Alle er velkomne, også selvom du ikke er tilknyttet Københavns Universitet.

Se mere og lad os gerne vide i Facebook-arrangementet, om vi ses: https://bit.ly/MonoHH9sep2021