Arrangementer 2022

Happy Hour: ‘Collaborative Damage: An Experimental Ethnography of Chinese Globalization’

OBS! Vær opmærksom på, at vi har ændret lokationen for arrangementet til Center for Sundhed og Samfund (se den fulde adresse nederst i teksten).

Torsdag d. 21. april inviterer Antropologforeningen i samarbejde med Nationalmuseet til Happy Hour og lancering af bogen ‘Collaborative Damage: An Experimental Ethnography of Chinese Globalization’ (2022) af Mikkel Bunkenborg, Morten Nielsen og Morten Axel Pedersen.

Bogen beskæftiger sig med kinesisk globalisering i det 21. århundrede, og tager udgangspunkt i forfatternes feltarbejde om kinesiske infrastrukturer og ressourceudvindingsprojekter i Mozambique og Mongoliet.

Læs mere om bogen her: Collaborative Damage by Mikkel Bunkenborg, Morten Nielsen and Morten Axel Pedersen | Paperback | Cornell University Press

Dagens program:
15:00 Velkomst ved Antropologforeningen
15:10 Præsentation af ‘Collaborative Damage: An Experimental Ethnography of Chinese Globalization’ ved Mikkel Bunkenborg, Lektor i Kinastudier, Københavns Universitet, Morten Nielsen, Forskningsprofessor ved Nationalmuseet og Morten Axel Pedersen, Professor i Antropologi, Københavns Universitet
15:30 Debat: Anne Kirstine Hermann, Journalist og Assistant Professor, Roskilde Universitet og Christian Lund, Professor, Department of Food and Resource Economics, Københavns Universitet
16:30 Snak og snacks

Arrangementet finder sted i bygning 33, 1. sal, lokale 18 på Center for Sundhed og Samfund, Københavns Universitet, Øster Farimagsgade 5, 1353 København K.

Alle er velkomne!

Facebook-begivenhed: https://fb.me/e/lTBn5wpHc