Om foreningen

Antropolgforeningen i Danmark er en forening for færdiguddannede antropologer, kandidater fra beslægtede fag samt studerende ved disse fag.  Som medlem modtager du Tidsskriftet Antropologi to gange om året. Antropologforeningen arrangerer derudover workshops og foredrag for vores medlemmer.

Antropologforeningens formål er at arbejde for udbredelsen og anvendelsen af antropologisk viden og skabe faglig intern debat mellem antropologer. Foreningen tilbyder derfor medlemmerne at deltage i foredrag, debatseminarer og workshops, der dels har til formål at formidle ny forskning og tendenser i faget og dels at skabe kontakt mellem de enkelte medlemmer. Når du er medlem af Antropologforeningen, er du en aktiv del af det antropologiske miljø i Danmark.